Hello, I’m just starting to try out the trial version of World Machine and I’ve been watching a lot of Youtube video tutorials but they all seem to mostly revolve around mountains or cliffs or otherwise very jagged terrain.
Could anyone give me a very basic starter lesson in how to make a mostly flat area with beaches/ocean around it?
I’m trying to create an island that’s about 80% flat and then add a couple main mountainous features after but I can’t seem to make a realistic looking flat plane.
I’m not worried about the texturing or anything, I can learn all that from the Youtube tutorials. I’m just looking for tips (or links to tutorials) on the best way to make a custom-shaped flat area as a base.
For anything custom shaped (flat or not) you need to use the layout generator, add one then double click on it and you’ll be able to “draw” the shape you want, then you can tweak the options (falloff distance etc) but you should be able to get a base shape exactly like what you want.
Then you use that as a base you will modify but if you don’t want anything poping out of the water elsewhere you can also create a mask from that layout and feed that to any future filters to tell them “hey, only do stuff in this area”.
I don’t have the time for a tutorial so that’s the gist of it.
I understand the layout part. I don’t understand how to make a totally flat plane that rises above another totally flat plane to create an ocean/continent plateau.
Every tutorial I’ve followed has created mountains and hills no matter how flat I try to make it unless I use like a million filters, I’m assuming there’s a simpler way to make short, flat, plateaus that I’m missing.
The 1st example will create you a flat continent (the combiner can be ‘add’ or ‘max’ and should be 1.0), and shows the core concept you should learn; combine 2 terrains and use a mask to control the terrain attached to the 2nd input of the combiner, which you will learn here, in the ‘four zones’ tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=xV19icQULMs&list=PLaH1PMiI_7AgqNItwbFTK1oY2lnfxuZf-
However, the 1st example is not exactly what you want for real world use, so you need the 2nd example to create a sea bed and island with actual terrain. Clamp the sea bed below the water line, and make sure the constant combined with the island terrain pushes it above the water line.
Hope this helps, took me about 45 min to figure this out, but I have spent so much time trying to learn this I want to spread the knowledge as much as possible so we can all be pros
Also, you have to check out the pro tutorials on youtube and elsewhere if you ever want to ‘get gud’, lol:
Эта производственная компания Открытое акционерное общество СЛКСВ Обнинск организует современным способом теле-видео инспекциютехнических систем, сетей хозяйственно-бытовой, сетей хоз. бытовых, водостоков, канализации, водопроводов и т. д. Водеоинспекция различных труб осуществляем специальной камерой, которая проходит по трубам и показывает изображение на телевидеомонитор и вдобавок выполняется видеозапись изображения. Данная проверка предназначена определить эксплуатационное качество стенок и стыков труб, участки расположения различных трещин, свищей и прочих изъянов, выявить засоры и посторонние предметы, незаконные врезки и прочие. Видеоинспекция также имеет возможность быть использована и в случае приёма трубопроводов по окончании выполнения строительных работ, проведения ремонта. Хорошим плюсом устройства видеоинспекции является её мобильность, легкость доступа к трубам, а также возможность получать видеоизображение рассмотреть внутреннюю часть труб путем видео изображения.
Эта холдинг Предприниматель без образования юридического лица ВДЛУ Лобня работает на предприятиях как индивидуальных так и государственных объектах.